Problémy s předepisováním pomůcek

Časem jsem na příhodu zapomněla a paní doktorka poukazy bez komentářů předepisovala… pár měsíců jsem používala pouze pomůcky, které mi byly doporučeny v nemocnici, ale po neúspěšném pokusu o zanoření stomie jsem se rozhodla, že vyzkouším výrobky dalších firem, abych zjistila, jestli mi některé budou vyhovovat lépe… protože u nás není stomická sestra, která by pomáhala stomikům vybrat správné pomůcky, rozhodla jsem se obvolat všechny firmy s žádostí o zaslání vzorků… začátkem prosince dorazilo postupně několik balíčků a začalo náročné testování… snažila jsem se zapisovat postřehy a klady a zápory došlých vzorků a bylo to celkem náročné… o Vánocích jsem se mezi hromadou pytlíků a prospektů snažila rozhodnout co si na příští dva měsíce objednat… nakonec jsem chtěla předepsat jedny z vyhovujících nově testovaných vzorků na jeden měsíc a na druhý už několik měsíců ověřené pytlíky, abych měla jistotu, že nezůstanu na holičkách v případě problémů s novými pytlíky… z pomocných prostředků jsem kombinovala také různé firmy, abych vše postupně vyzkoušela a mohla se časem rozhodnout pro ty nejvíce vhodné… sepsala jsem vše co potřebuji na následující dva měsíce včetně názvů, kódů a limitů do emailu a poslala paní doktorce tak jak jsme byly domluvené…

Byla jsem tou dobou v Praze a poukazy mi vyzvedla mamka a hned je odeslala do firmy, která pomůcky pošle zdarma až domů… když přišel balík, nechápala jsem, proč přišla jen polovina objednávky… firma prý poukazy dostala, ale pouze na to, co je v balíku… zavolala jsem paní doktorce a dozvěděla se, že mi předepsala pomůcky na jeden měsíc, protože vše co jsem chtěla bylo moc drahé a až se rozhodnu, co vlastně chci používat a nebudu kombinovat několik druhů, napíše mi poukazy prý i na tři měsíce… na můj komentář proč mě o tom alespoň neinformovala a sama vybrala co potřebuji nereagovala a já tak musela měsíc používat pytlíky, které, jak se ukázalo časem, mi úplně nesedly…

Nikomu život s vulkánkem nepřeju, není to snadný a tím spíš, když vám situaci komplikuje někdo další, kdo by vám měl spíš pomáhat… proto jsem paní doktorce při další návštěvě vysvětlila, jak je důležité vybrat správné pytlíky a používat podpůrné prostředky, aby se člověk s vulkánkem mohl zapojit do normálního života… nenechme si znesnadňovat život a nebojme se říct si o to na co máme nárok, jde přeci jen o náš kvalitní život…